Tant si vols obrir el teu primer negoci com si es tracta de l’obertura d’una nova seu o filial, un dels factors més importants quan decideixis fer-ho és… Com serà el disseny del teu local comercial? I és que aquesta és una de les disciplines més complexes, ja que t’ajudarà a connectar amb el teu client i a què et valori per sobre de la competència. Això influirà de forma inconscient i directa sobre les teves vendes.
Per això, independentment de quin sigui el negoci que vols obrir, existeixen una sèrie de pautes i directrius per al disseny del teu local comercial, que et poden ser de gran ajuda. Vols sabes quines són? Te les expliquem!
Pensar en espais verticals
Pensar en com distribuir els espais del teu local comercial és molt important, sobretot si es tracta d’un local petit, ja que cada racó que hi hagi disponible, serà on s’exposi la imatge de la teva empresa o els teus productes.
Per a aconseguir no atabalar ni sobrecarregar al teu públic objectiu, és recomanable que el disseny del local es dugui a terme de forma vertical. És a dir, que el client dirigeixi la seva mirada de dalt cap avall i que, d’aquesta forma, aconseguim ampliar el seu camp de visió cap al major nombre de productes possible. Així, incrementarem la probabilitat de venda.
La il·luminació correcta
La decoració del teu local no és l’únic factor important per a diferenciar-te de la competència, sinó també comptar amb la millor il·luminació interior possible. Perquè totes les àrees del local hauran d’estar ben il·luminades, però serà el tipus de negoci el què condicionarà com hauran d’estar disposades les llums, quina haurà de ser la seva intensitat, temperatura, etc.
Per exemple, no és el mateix tenir una botiga de roba, on el nostre objectiu serà destacar els productes, que tenir un petit restaurant, on el que voldrem serà crear un ambient més íntim i acollidor.
En aquest sentit, diferenciarem doncs dos tipus d’il·luminació: la funcional, la finalitat de la qual és destacar i atraure a la venda, i la decorativa: que només serveix per a crear un ambient concret.
Exposició i imatge corporativa
Un altre factor a tenir en compte és com col·locaràs els teus productes en els llocs destacats, siguin de trànsit obligatori o secundari. Així doncs, el seu estudi haurà d’estar contemplat dins el disseny del teu local comercial. Com millor els sapiguem col·locar, millor els vendrem.
I no ens oblidem de l’exterior, que serà primordial per a cridar l’atenció dels clients i exhibir a més la imatge corporativa de la teva marca. Pots crear vistosos aparadors, publicitat adhesiva sobre els vidres, corporis amb la marca de l’empresa, etc. Tot això ens ajudarà també a incrementar les vendes. El mateix si vens serveis, tot i que en aquest cas, l’important serà com els comuniques.
Mobiliari
Perquè el trànsit dels teus clients per l’espai sigui fàcil i no es creï un coll d’ampolla, hauràs de prioritzar la funcionalitat a l’hora d’escollir el mobiliari. Per això, és recomanable fer un preestudi sobre quin tipus de mobiliari necessitaràs, les seves mides i la seva ubicació òptima dins els espais. També hauràs d’intentar que els mobles siguin de gran capacitat de magatzematge, fàcils de moure i de transportar.
Els colors
I és el moment de parlar dels colors, que també juguen un paper fonamental en el disseny del teu local comercial, igual que ho fa la imatge corporativa.
Si el teu local és més aviat petit, recomanem que et decantis per tons més neutres i clars en la majoria del mobiliari i la resta d’elements, destacant únicament algunes de les parets. D’aquest forma, evitaràs que els espais no resultin acalparadors o semblin recarregats.
Si, en canvi, disposes d’un local comercial més gran, pots jugar més amb els colors a les parets, tot i que sempre ho hauràs d’haver estudiat prèviament, per a crear els efectes que realment vols sobre els productes que exposes o els serveis que vens.
Necessites més informació o assessorament concret sobre el disseny del teu local comercial?